METIS-Voorburg staat klaar om jou hierbij te ondersteunen. Met ondersteuning door het implementeren van een vaste gewoonte en een vast ritme werk jij zo efficiënt mogelijk aan jouw boekhouding. Door een actuele bedrijfsadministratie en gericht fiscaal advies zorgt METIS-Voorburg er bovendien voor dat jouw onderneming voldoet aan alle financiële regels en wetgevingen, zodat jij je kunt richten op de groei en ontwikkeling van jezelf en jouw bedrijf.

Jouw financiële administratie, maandafsluiting, tussentijdse rapportages, jaarrekeningproces en fiscale aangiften zijn bij METIS-Voorburg in goede handen.

Om deze dienstverlening overzichtelijk te houden verdelen we het in drie onderdelen:

Administratie

Het doel: zorgen dat je ten alle tijden real time inzicht hebt in jouw boekhouding, in maximaal 1 minuut per dag en 30 minuten per week.

Jaarrekening

Het samenstellen van de jaarrekening (inclusief publicatiestukken en notulen AvA indien van toepassing), conform wet- en regelgeving. Zodat jouw team tijd heeft voor belangrijke zaken en alle jaarrekeningen voldoen aan wet- en regelgeving.

Fiscale aangiften

Het verzorgen van de fiscale aangiften voor omzetbelasting, vennootschapsbelasting en inkomstenbelasting, en ondersteuning bij belastingcontrole.

Administratie

Het doel: zorgen dat je ten alle tijden real time inzicht hebt in jouw boekhouding, in maximaal 1 minuut per dag en 30 minuten per week.

Wij werken volgens het “first time right” principe, waarbij we jou helpen om vaste processen en procedures te creëren voor het digitaal aanleveren van de benodigde informatie. Dit omvat het inslijpen van boekhoudgewoonten en het gebruik maken van alle digitaliseringsmogelijkheden van het boekhoudpakket Exact Online. Daarnaast bieden we persoonlijke uitleg en ondersteuning.

Hierdoor heb jij tijdig een betrouwbaar real-time inzicht in jouw administratie, een goede basis voor beslissingen over het heden en de toekomst, en voldoen wij samen tijdig aan alle wettelijke verplichtingen.

Ondersteuning op verschillende manieren

  • Het volledig uitbesteden van jouw financiële administratie.
  • Periodieke review van de door jou (of jouw medewerker) gevoerde administratie.
  • Begeleiding van jou of jouw medewerker bij het verbeteren van het administratieve proces.
  • Het opstellen van tussentijdse rapportages of begeleiding hierbij.
  • Het samenstellen van de jaarrekening (inclusief publicatiestukken en notulen AvA indien van toepassing), conform wet- en regelgeving.
  • Het verzorgen van de fiscale aangiften voor omzetbelasting, vennootschapsbelasting en inkomstenbelasting, en ondersteuning bij belastingcontrole.

Daarnaast wordt tijdens de werkzaamheden nagegaan of de fiscale mogelijkheden worden benut en adviseren we jou hierin, indien van toepassing samen met de fiscalisten waarmee we samenwerken. Dit alles kan zowel bij jou op locatie als op kantoor plaatsvinden. Het proces van de fiscale aangiften wordt zo efficiënt mogelijk uitgevoerd door gebruik te maken van de digitale mogelijkheden van deze tijd.

Financiële Ondersteuning

Wij bieden ondersteuning precies waar het nodig is, ook in uitzonderlijke gevallen. Jij hoeft je geen zorgen te maken over de boekhouding, zelfs bij (tijdelijke) wijzigingen in je situatie.

Wat wij bieden:

  • Interim ondersteuning: Voor bedrijven die nog niet groot genoeg zijn voor een financieel directeur of manager, maar wel behoefte hebben aan deze rol op parttime basis.
  • Balansdossiers: Voorbereiding van balansdossiers voor jouw controlerend accountant, wat extra kosten en tijd bespaart.
  • Rapportages: Verzorgen van rapportages van jaarrekeningen en publicatiestukken, zodat jouw team tijd heeft voor belangrijke zaken en alle jaarrekeningen voldoen aan wet- en regelgeving.

Daarnaast bieden we ook tijdelijke (parttime) ondersteuning bij het inhalen van een achterstand, de groei van je onderneming of bij het inwerken van nieuwe collega’s, en interim financieel management tijdens bijvoorbeeld (zwangerschaps)verlof.